HIŽE MAZANKE – 131

Općina Kumrovec smještena je u zapadnom dijelu Krapinsko-zagorske županije i leži uz lijevu obalu rijeke Sutle, koja je ujedno i granica s Republikom Slovenijom. Jedna od glavnih atrakcija Kumrovca je Etnološki muzej Staro selo Kumrovec, jedinstveni muzej na otvorenom, s očuvanim izvornim seoskim kućama s prijelaza 19./20. st.U gradnji stambenih i gospodarskih objekta izuzetnu važnost imao je hrast od kojeg su narodni graditelji izrađivali građu za gradnju. Tako su nastajale hiže mazanke, kuće izgrađene od drvenih greda omazane blatom i okrečene modrom galicom, čiji krovovi su bili prekriveni raženom slamom, crijepom biberom ili utorenim betonskim crijepom. Poneke obitelji, čiji standard je dopustio gradnju u kamenu lomljencu, gradile su, ugodne za život, kuće zidanke.

Cilj biciklističke rute „Hiže mazanke“ je upoznati cikloturiste sa nekadašnjom gradnjom kuća za život ljudi i „blaga“ (domaćih životinja).

Ruta kreće ispred hostela Kumrovec i skreće desno na nerazvrstanu cestu NC u smjeru starog sela Kumrovec kojeg obavezno detaljno razgledajte i proučite Hiže mazanke i zidanke. Zagorske hiže pretežito su hiže mazanke. Nakon izlaska iz Eko sela ruta skreće desno na LC 22027i nastavlja po lokalnoj cesti do raskrižja s NC, gdje ruta skreće desno preko mosta vodotoka gdje kreće uspon prema naselju Donji Škrnik. Ruta nastavlja sa off-road vožnjom po NC koja prolazi šumom i naseljima Škalič zagorski, Ivanić Desinički, Ivanić Miljanski. Put je konstanto valovitog uzdužnog profila. Na kratko izlazite iz šume, no usred spusta imate oštro križanje lijevo, opet u šumsku idilu. Slijedi Vam duga dionica kroz šumu, pazite na skretanja, držite se glavnog šumskog puta. Ruta prolazi pokraj kapelice Sv. Ivana, koju obavezno obiđite jer pruža prekrasne slikovite poglede na pejzaž u svim smjerovima. Ruta nastavlja prema sjeveru nerazvrstanom cestom i dolazi doraskrižja sa ŽC 2151 gdje skreće desno i nastavlja županijskom cestom do Y raskrižja gdje skreće desno do raskrižja s LC 22005 gdje skreće lijevo prema dvoru Veliki Tabor. Kamenom cestom dolazite do Velikog Tabora. Ovdje odmorite i razgledajte Veliki Tabor koji spada među najljepše i najočuvanije spomenike srednjovjekovne fortifikacije-stambene arhitekture Hrvatske, a i ovog dijela Europe. Vožnju nastavite po putu koji vodi jugoistočno LC 22005 te prelazite na NC ispod dvora kroz zelene livade. Nastavno dolazite na T križanje NC i ŽC 2151 gdje skrećete lijevo županijskom cestom, a nakon 190 m skrenite desno i dolazite u Seljački turizam Grešna Gorica. Okrijepite se i uživajte u gostoprimstvu domaćina. Ruta vodi natrag do glavne ceste gdje nastavljate desno na ŽC 2151, pa na istok i spust uz serpentine. Usred spusta dolazite do križanja glavne ceste ŽC 2151 i NC gdje skrećete lijevo i nastavite cestom uz prisutne šumske sjene. Dolazite do Y raskrižja dviju NC, skrenite desno na makadamski put kojega pratite do T raskrižja također dviju NC gdje skrećete desno te pratite uspon do vidikovca kod stoljetne lipe Desiničke. Uživajte u slikovitim pogledima na dolinu Desinića i dvor Veliki Tabor. Nakon razgleda, slijedi djelomično strmi spust gdje neposredno prije centra Desinića dolazite do raskrižja NC i ŽC 2151, skrenite desno županijskom cestom i nakon 100 m dolazite do raskrižja ŽC 2151 i ŽC 2248 te skrenite desno gdje se možete okrijepiti u lokalnim ugostiteljskim objektima i posjetiti craft pivovaru „Prostor“. Ruta prolazi centrom Desinića, te sljedećih 3.5 km vozite po ŽC 2248, kada vidite velike uzdužne objekte-farme s desne strane, stigli ste do raskrižja ŽC 2248 i NC te skrenite desno na nerazvrstanu cestu, a nakon 280 m oštro lijevo. Početak makadamske vožnje i uživanja po poljskom putu. Nakon makadamske vožnje dolazite u naselje Velinci i do T raskrižja NC i ŽC 2241 gdje skrećete desno te do kraja imate asfaltiranu cestu. Nastavljate voziti po ŽC 2241 na duži uspon do Y raskrižja ŽC 2241 i NC gdje skrećete oštro lijevo nerazvrstanom cestom. Vozite pitoresknom cestom, po hrbtu naselja Kladnik s kojega se pružaju slikoviti vidici. Nastavno dolazite na manje primjetno raskrižje dviju NC, skrenite desno na zemljanu pješačku stazu koja vodi do Spomen doma Kumrovec. Nakon razgleda, spustite se širokom slalom cestom do raskrižja NC i DC 205 te skrenite desno državnom cestom. Nakon 190 m vožnje državnom cestom dolazite do raskrižja DC 205 i NC te skrenite desno. Cesta Vas vodi do početne točke ispred Hostela Kumrovec gdje vožnja završava. Ruta je idealna za MTB/Gravel bicikle, a bez problema i s lakoćom možete proći E-biciklom. Potrebna je umjerena kondicija i bolja vještina upravljanja biciklom. Biciklistička ruta je obrađena kroz 48 točaka – raskrižja gdje je planirano postavljanje putokaznih ploča za vođenje biciklista.